Underbart rolig loppisdag i Kristinehamn

Oh jag är helt såld. Först och främst vad himla kul det var att ställa ut på loppis. Man träffar så fantastiskt trevliga personer både kunder och andra försäljare. Kunderna var helvilda och kom redan 11.00 fast allt började först 12.00. Vi fick lite körigt då men vi slapp att frysa - sprang och bar oss varma mellan bilen och borden. Vi kände oss verkligen välkomna. Så här såg butikens ytterdörr ut.
En av försäljarvännerna gjorde så här fina saker. 
Tyvärr fick vi så bråttom att fixa i ordning och ta emot alla kunder så jag hann inte ta kort på mina shabbade grejer innan kunderna hann köpa upp det. 
Ok, det får bli bättre ordning på det nästa utställning. 
När det lugnat sig lite på köprushen hade det gått 2,5 timme. Då hann vi slänga i oss lite käk mellan strökunderna och till slut hann vi även med att titta in i den såååå vackra butiken Lev Vackert. Wow jag blev helt hänförd, gick runt och fota allt jag såg. 
Tyvärr hann vi inte sitta ner och fika det gulligt dekorerade kaffebrödet och arrangemanget kring det.Fick nöja mig med att titta och lukta.
Men toan var jag tvungen att hinna med ha ha. Men blev kvar en stund vid alla tvålar och askar och bara njöt och tittade på alla fina saker och pratade med en dam om vad härligt det är med fina saker.  
När man har en sådan här smak för inredning så känns det som om alla man pratar med är ens vänner, för alla älskar att strosa ikring där och sen köper man något till sig själv eller någon vän. 
                      Till och med omklädningsrummet var läckert inrett. Eller hur? 
Jag hade tur och fick med mig en av de fina sakerna de pysslat ihop i butiken. En superfin tändsticksask med spetsar och ett gammalt vykortsmotiv på. Mmmm med hjälp av den söta asken vill jag tända mina shabby chic ljus.  Bilder på den och andra delar i butiken kommer inom kort.


Vädret höll sig i schack hela dagen också, vi fick t.om. lite sol mot slutet.
Tack Ingela och Petra för en på många sätt givande dag och tack till alla underbart trevliga utställare. Hoppas vi ses snart igen. Kram på er alla

Kommentarer

  1. Tack själv! Mysigt bonus för mig att träffa nya trevliga människor också. Gjorde den lååånga dagen mycket mer rolig. Ja, vilken rusch det var i början, och den höll i sig länge. Hade folk hos mig som vaktade vissa av mina saker i 20 min innan signalen gick! Ett par minuter innan kunde det ha slutat med dispyt mellan 2 av dem, men det löste sig av sig själv tack o lov. Andra gjorde upp sinsemellan innan! :) Riktigt mysig plats att vara på hos Petra o Ingela. Blir mycket välkommen o "omhändertagen" där. Nu ska jag ta och lägga till denna blogg i min lista, men har inte hunnit titta ännu. Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Hej Visst var det kul att träffa så många med samma intresse och alla var så himla positiva och framåt. Man fick verkligen mersmak. Undrar just hur man ska leta upp alla loppisutställningar. Du kanske har något bra tips du kan skicka till mig. larssonlena14@gmail.com . Hoppas du är nöjd med vågen och att du får till den som du vill. Jag såg att du hade hittat en underbart fin terrin. om du skulle lyckas grabba tag i en liknande gärna lite lägre så är jag aspirant. Drömmer om att ha en sådan. Ha de gött vi ses/Lena

    SvaraRadera
  3. Hej vännen, gissa om jag blev avundsjuk när jag såg alla fina bilder och bra inlägg från i söndags. Jag har "dreglat över" din blogg i flera dagar.Ser fram emot att få träffa dig snart igen och höra mer detaljer,kram.

    SvaraRadera
  4. Tack Vännen! Jag blir så rörd när du skriver så fint!!!! KRAM TILL DIG I MASSOR!

    SvaraRadera
  5. Tack själv. Visst är det härligt att vara människa och bli berörd. Det blev man i er butik. Kram, ha en skön helg

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg