Snart ska här sys för fulla muggar...

... gardiner, kuddar, lampskärmar, tyghjärtan... 
ja vad mer kan man sy när man äntligen ska få hem en symaskin. 
Var med min pigga mamma till en symaskinsförsäljare idag som sålde en sorts symaskin jag inte hört talas om. Janome hette den och ordet betyder "Ormöga" på Japanska. Janome företaget kom på underspolen i symaskinerna. som de ansåg såg ut som ett ormöga och de tog sedan det namnet som firmanamn. Listigt och lite gulligt, eller hur? Den jag tittade på hade ett mycket bra och lagom pris och såg ut så här.
 Janome Style 100 MY STYLE 100

Har även strukit en massa i min nya fina tvättstuga, och tvättat naturligtvis. En av alla bra saker med den den ny tvättstugan är att tvättmaskinerna är upphöja i midjehöjd, vilket underlättar rejält när man ska plocka i och ur all tvätt - ergonomiskt riktigt!
Även målat klart lite nya alster och fotat dem. Enjoy ... och som vanligt kan du hitta dem på Tradera om du vill, eller bara njut av lite fina bilder... 




















Kommer inom kort att ha ett bildspel på alla mina auktioner här på min blogg, så ni kan följa dem lätt.
Há dé. Ses! 

Kommentarer

  1. Är helt tagen, du är såå duktig! :) Hittade hit genom dina auktioner på tradera och har en liten fråga. Du målar stakar, ramar osv.. vad är det för färg du använder undrar då jag? Hoppas på svar! :) Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg