Ohhhh, det här är min sista semestervecka 
för den här sommaren. Det känns väldigt konstigt
precis som det alltid gör. Helt plötsligt är det 
slut på lediga dagar och man undrar om man 
har hunnit njuta. 

En rektor på våra barns skola 
höll tal på skolavslutningen och sa något så 
innerligt sant
-"Under sommarlovet ska ni göra allt det där som ni 
vill göra;olika härliga aktiviteter, resor, picknick i det 
gröna, städa i källaren, rensa friggeboden besöka 
platser du alltid drömt om. Men sen ska ni också 
komma ihåg att göra INGENTING, och när ni gjort
det, då ska ni VILA...  så ni får chansen att fylla 
på ny energi". 
Alla föräldrar log och nickade till varandra. Barnen satt 
och såg lite fundersamma ut och kanske, 
förhoppningsvis, förstod de vad han menade.


Den här veckan ska jag göra mycket, som jag vill göra 
(shabba hyllan som jag målade idag) och saker jag 
inte riktigt hunnit,  men jag ska också 
"Göra ingenting... och vila". 
Sköt om er.


Kommentarer

Populära inlägg